Intervija ar bārmeni Rihardu Piternieku
Oktobris, 2021.gads
- Kādi ir biežāk izmantotie dekori dzērienu noformējumā?
Tas ir plašs jēdziens – biežāk izmantotie. Bet, visticamāk, biežāk izmantotie dekori ir tie, kuri vizuāli pārsteidz vai kontrastē ar kokteiļa vai glāzes/trauka krāsu, paša kokteiļa smaržu. Pārsvarā, tās ir ēdamas dekorācijas. Kokteiļu dekorācijām jābūt pārdomātām. Kāpēc tā tur ir? Bieži vien nemaz pēc dekorācijas nav vajadzība. Personīgi, es skatos uz dekorāciju no vairākiem punktiem:
* Vizuālais – iepriekš minētais krāsu kontrasts vai tieši pretēji, piemeklēts tuvs tonis. Tas var izcelt kādu sastāvdaļu vai tīri vizuāli lauzt līnijas. ;
* Sastāvdaļas – ar dekoru var parādīt kādu sastāvdaļu, kas ir dominanta dzērienā, ja ir vēlme to izcelt.;
* Smarža – deguns ir jutīgs instruments, ar kura apzināšanos mēs varam panākt pat pilnīgi citu garšu dzērienam. Oža savienojumā ar garšu, ko jūtam uz mēles, reizēm rada brīnumus.
- Cik liela nozīme ir atbilstošu glāžu izvēlei fotosesijām?
Fotosesijām glāze pat šķiet mazāk svarīga, jo tiek izlaisti 4 maņu veidi – oža, spēja sagaršot, sataustīt un just temperatūras izmaiņu, un dzirdēt.
Tādā ziņā, fotosesijas uzdevums ir sarežģītāks, panākt maksimālu vizuālo baudījumu un mēģināt tiešā veidā parādīt iztrūkstošos maņu piedzīvojumus.
- Kā var paradīt īsto garšu caur foto? Ko jūs ieteiktu fotogrāfiem pirms filmēt dzērienus?
Šo lomu noteikti spēlē gan dekorācijas izvēle, gan glāze, gan fons un krāsu toņi. Īsto garšu caur foto nav iespējams parādīt, šādu funkciju ”Instagram” nav ieviesis 🙂 Bet ja nopietnāk, bildei ir jārada sajūtas. Tikai caur pieredzi un radītajām sajūtām, mēs spējam nojaust garšu. Atsvaidzinošs Mojito, kur apkārt ir puskusis ledus, pludmale, palmas, koršas, gaišas krāsas un svaigas piparmētras, noteikti mums dos sajūtu, ka kokteilis ir atsvaidzinošs un skābens. Padaram fonu tumšāku, varbūt kāds akmens elements, ēnas, kas lauž gaismu, mēs spējam iegūt dzērienu, kurš ir elegants vai nopietns. Tā ir sajūta, ko mēs radām. Fotogrāfam noteikti jāzin, kas tas ir, ko viņš fotografē un kāpēc, lai apzinātos tiešo ziņu un to veiksmīgi izpildītu vizuāli.
- Kādi ir jūsu 3 ieteikumi, lai organizētu veiksmīgu foto/ video sesiju dzērieniem?
Trīs ieteikumi :
- Apzināties, kam un kāpēc vispār kaut kas tiek fotografēts. Jābūt kopīgai domai, ko katrs iesaistītais spēj realizēt vislabāk savā profesionālajā ceļā;
- Atvēlēt daudz laika. Šķiet, ka process ir ļoti ātrs, taču sagatavošanās un perfekta kompozīcija prasa laiku;
- mēģināt sajust to, ko cenšamies parādīt caur attēlu. Pielabot, ja ir nepieciešams. Process ir dzīvs, tāpat kā cilvēka sajūta.

b-studio ir uzņēmuma BSMS struktūrvienība, kas izveidota ar mērķi veidot spilgtu un pamanāmu saturu. Tā ir svaiga, moderna un enerģētiska radoša satura studija, kurā esam apvienojuši virtuves studiju kopā ar pilnīgu un pilnveidotu multimediju studiju, kurā ir iespējams veikt pārtikas produktu, kā arī dažādu citu produktu satura izveidi. Uzņēmums, kurš vēlas veidot sava zīmola mārketinga komunikāciju, ir laipni gaidīts b-studio telpās, jo mēs spējam nodrošināt visdažādākā tipa saturu:
- produktu fotosesijas,
- video materiāla izveide,
- audio ieraksti,
- sociālo tīklu administrēšana,
- grāmatu izveidošana un attēlu izveide,
- studijas & telpu ar virtuves zonu noma
Lai uzzinātu vairāk, raksti mums uz: bstudio@bsms.lv.