Apģērba loma fotosesijā
Apģērba loma fotosesijā. Intervija ar stilisti Romiju Štāli.
Septembris, 2021.gads
Fotosesijas laikā stilists vada “galējā produkta” vizuālo attēlojumu. Būt modē – tas nozīmē izvēlēties tādu stilu, lai tas iespējami labākajā veidā atbilstu fotosesijas mērķim un konceptam. Modeļiem tas ietver matu sakārtojumu, grimmu, apģērbu un aksesuāru izvēli, bet, protams, stilistika var tikt skatīta arī daudz plašākā kontekstā. Darbs ar stilisti nodrošina kvalitāti un dos papildu radošu pieeju projektam. “Būt “radošam” manā izpratnē nozīmē pieiet procesam no citas puses, savienot šķietami nesavienojamo, tādējādi radot jaunus risinājumus,” tā stiliste Romija Štāle. Ja uzmanības centrā ir ēdiens, tad apģērbu ieteicams izvēlēties neitrālos toņos, lai no tā nenovērstu uzmanību. Labi var kalpot pieguļošs, vienas krāsas krekls, taču neaizmirst arī par funkcionalitāti.
Intervijas laikā ar Romiju mēs pārrunājam apģērba lomu vizuālā komunikācijā. Tas ir “tik pat svarīgi mārketinga komunikācijā, kā trāpīgs reklāmas sauklis”. Profesionāls stilists spēj orientēties materiālos, krāsās un to kombinācijās, kurus var apvienot vienā, nepieciešamajā tēlā. Katram cilvēkam ir pašam savs stils, tomēr veidojot komerciālu projektu nedrīkst paļauties un cilvēka subjektīvo viedokli. “Materialitātei ir tik pat liela nozīme kā krāsām vai siluetam. Ar materialitāti un tās kontrastiem var caur simbolismu nodot vēlamo vēstījumu”. Ja kadrā ir paredzētas tikai rokas, tad tām ir jābūt koptām un mitrinātām. Fotosesijās, kur rokas nav uzmanības centrā, tiek izmantots neitrāls manikīrs un ap plaukstām nav nekādu aksesuāru.
Pirms domāt par fotosesijas apģērbu, ir jāsakārto visas savas idejas. Romija atklāj savus 3 ieteikumus, lai organizētu veiksmīgu foto/video sesiju no stilista skatu punkta:
- Sagatavot savu iedvesmas planšeti. Katram radošam projektam tā kalpos kā atskaites punkts tērpu izvēlēm un šaubu brīžos noturēs uz “pareizā ceļa”.
- Tērpu kombinācijas rūpīgi saplānot iepriekš un pielaikot pirms foto/ video sesijas, lai nesanāktu nevēlami pārsteigumi.
- Sagatavot papildus tērpu kombinācijas vai atsevišķus apģērbus/ aksesuārus rezervei. Fotosesijas laikā var notikt neparedzēti pavērsieni un papildus sagatavošanās bieži vien glābj situāciju, tāpēc ir jābūt gatavam uz dažādiem scenārijiem.

b-studio ir radošā satura foto studija ar virtuves zonu. Veidojam kvalitatīvu saturu:
- produktu fotosesijas;
- video materiāla izveide;
- audio ieraksti un podkāsti;
- sociālo tīklu administrēšana;
- grafiskais dizains;
- studijas & telpu ar virtuves zonu noma.
Lai uzzinātu vairāk, raksti mums uz: bstudio@bsms.lv.